Rozhovor s bohoslovcom Pavlom Burdom

11.05.2011 19:55

 

 

Pavol Burda, ktorý sa narodil v Ruskej Kajni v roku 1987,  je v súčasnosti bohoslovcom seminára Pavla Petra Gojdiča, OSBM. Na kňazstvo sa pripravuje štúdiom na Gréckokatolíckej teologickej fakulte.

Momentálne je v pastoračnom ročníku.Po doštudovaní sa stane druhým kňazom, ktorý pochádzal z Ruskej Kajni.

 

Našiel si pre nás čas a odpovedal nám na pár otázok.

 

1.Prečo si si vybrali kňazstvo ako za svoje budúce povolanie?

 

Ťažko povedať, či som si kňazstvo vybral ja, alebo si ma povolal Boh. Ak by som sa o kňazstvo mal snažiť sám zo svojej vôle, určite by som to po pár týždňoch v seminári vzdal. Študovať "za kňaza"vlastnými silami je podľa mňa nemožné.

 

2.Chcel si študovať kňazstvo už od detstva ?

 

V detstve som si najprv nevedel predstaviť, že by som nebol kňazom. Potom ma lákalo viacero povolaní. Ale po tom, ako som chvíľu študoval žurnalistiku, som si podal prihlášku do seminára.

 

3.Ako si spomínaš na detstvo v Ruskej Kajni?

 

V Ruskej Kajni som sa vždy cítil dobre. Od útleho detstva sme sa všetci v obci poznali. Aj keď ide o malú dedinku má svoje čaro a som rád, že som  vyrastal práve tam, kde som vyrastal.

 

4.Rád sa vraciaš do svojej rodnej obce?

 

Samozrejme sa do Kajni rád vraciam. Rodina a blízke okolie to je presne to, na čo sa teším. Rovnako sa mi na nej páči ten neuveriteľný pokoj. Je tam pohoda.

 

5.Nedávno sme mali Veľkú noc? Čo pre teba znamená tento sviatok?

 

Je to pre mňa uistením, že život sa nekončí smrťou. Ak by to tak bolo, určite by zostalo veľa dlhov - niekto robí dobro celý život a skončil by rovnako ako notorický zločinec. Odkazom Paschy je: "náš život je nekonečný".

 

6.Nedávno si bol v Ríme. Kvôli čomu si tam bol?

 

V Ríme som bol ako jeden z bohoslovcov seminára na blahorečení pápeža Jána Pala II. Ponuku som dostal od vedenia seminára.


7. Čo rád robíš vo voľnom čase?

 

 

Keďže som na pastoračnom ročníku, tak si po práci rád nájdem čas na čítanie. Dobehávam to, čo som neprečítal ako povinné čítanie na strednej. smiech) Ale rád sledujem šport a aj v Prešove sa snažím nájsť si miesto na ticho. Mám rád hudbu.

 

8.Kde momentálne pôsobiš?

 

Pracujem v sociálnom centre Gr.kat charity v Prešove. Je o zariadenie pre ľudí bez domova. Poskytujeme im stravu a ošatenie, snažíme sa im vybaviť potrebné úradné formality a pomáhame im nájsť si prácu. Je to veľmi široké pole sociálnej pôsobností.

 


9.Sleduješ MS v hokeji na Slovensku? Čo hovoríš na naše účinkovanie?

 

Pred kazdým šampionatom si hvorím, že úspechom je postup zo skupiny. A o naši stárnuci chlapci zahrajú navyše, to ma len poteší. Takže sklamaný ani tento rok nie som.