Rozhovor s Lenkou Salmanovou....

15.01.2012 14:33

LeRa Lenka Salmanová je mladá herečka a speváčka, ktorá sa netají svojim východniarskym pôvodom. Narodila sa v treskúcej zime doma, v Ruskej Porube, za asistencie pôrodnej babice, nakoľko bolo komplikované dostať sa do najbližšej nemocnice. LeRa vyštudovala herectvo, ako speváčka pôsobila v Nemecku, no keď dostala prvú ponuku ísť účinkovať do divadla Nová Scéna, rozhodla sa, že Bratislava bude to správne miesto na realizovanie svojich umeleckých ambícií. LeRa hráva v muzikáloch, koncertuje s kapelou, moderuje rôzne spoločenské akcie a riadi svoju umeleckú agentúru Carat Agency. Už tri roky je šťastne vydatá za Alexa. Prvý singel z jej debutového albumu, ktorý zaznel v éteri slovenských rádií, bola svadobná pieseň "Najkrajšie áno".


1. Od detstva ste sa chceli stať speváčkou?

"Od malička som vedela, že moja profesionálna cesta sa bude uberať umeleckým smerom. Nikdy som na inú alternatívu ani nepomyslela a snažila som sa pracovať na sebe, aby som mohla uspieť v tvrdej konkurencii."

 

2. Od koľkých rokov spievate?

"U nás sa spievalo stále. Rodičia mi spievali, veľa čítali, takže hneď ako prišli moje prvé slová, prišli aj prvé tóny :-) "

 

3. Vydali ste nejaké CD, ak áno v ktorom roku?

"Minulý rok v máji sa mi konečne podarilo po niekoľkoročnej snahe a drine nahrať a vydať debutové CD s názvom "Tebe a mne." Pol roka sme boli s kapelou zatvorení v štúdiu IMT Smile, ktorí sa na CD podieľali producentsky a makali sme na pesničkách. Bolo to nesmierne ťažké, vyčerpávajúce, ale výsledok stojí určite za to :-) "

 

4. Podľa Vášho názoru, ktorá Vaša pesnička je najlepšia?

"Mám viacero favoritov. Určite je skvelá pesnička "Účinky," ktorá je pomerne tvrdá, ale tiež duet s Ivanom Táslerom "Najkrajšie áno," čo je pieseň so svadobnou tématikou. Najsilnejšiu výpovednú hodnotu má určite pieseň "Každá sa môže zmýliť," ktorá poukazuje na domáce násilie páchané na ženách a bude podporovať kampaň proti týraniu žien."

 

5. Čo bolo Vašim snom alebo ešte stále je?

"Nemám čas snívať, lebo si všetky túžby postupne realizujem a to je časovo náročné :-) Ak však budem zdravá ja i moji najbližší a budem mať stále možnosť realizovať sa v práci, budem naozaj spokojná. Snáď z takých reálnych túžob - aby sa CD-čku darilo a aby sa páčilo :-) "

 

6. Ako si predstavujete budúcnosť?

" Chcela by som pekný dom s veľkou záhradou a ak mi to možnosti dovolia, chcela by som zriadiť útulok pre psíkov. To je však tak v horizonte 15 rokov. Mám urgentnú potrebu pomáhať, riešiť a snažiť sa zlepšovať to, čo sa zlepšovať dá. Niekedy stačí málo, spojiť sily a odrazu sa veci začnú hýbať. Neznášam bezmocnosť a ešte viac neochotu ľudí, ktorí radi zatvárajú pred roblémami oči. Aj preto som rada, že sa mi v mojej profesii darí, lebo mediálne známi ľudia majú tú moc hlasnejšie poukázať na niektoré veci."

 

7. Máte nejaké obľúbené miesto na Slovensku?

"Mám rada Slovensko ako také. Samozrejme, tým, že som východniarka, stále sa rada vraciam k rodine a blízkym. Ruská Poruba, kde som sa narodila a okolité dedinky nikdy nestratia svoje čaro. Naozaj doma sa však cítim v Bratislave, lebo je to mesto, ktoré nie je príliš veľké, ale človek si tu môže naozaj vybrať, ako strávi voľný čas, o pracovných príležitostiach nehovoriac. Samozrejme, veľkú váhu má aj moje harmonické manželstvo a množstvo super ľudí, ktorými sa obdklopujem."