"Som hrdý, že som Rusín"

28.04.2011 21:04

 

Michal Hudák: "Som hrdý, že som Rusín"

 

 

 

Michal Hudák, populárny herec a moderátor sa východu prihovára slovami: "Bratia a sestry"

Ako uviedol pre stránku holosy.sk sa pri ščítaní obyvateľov, domov a bytov prihlási k rusínskej národnosti. Nemá žiaden pocit menejcennosti, svoj pôvod nikdy neskrýval, a vraj mu pomohol v mediálnom svete.

 

 

Michal Hudák sa v poslednej dobe preslávil ako dôstojník v seriáli o policajtoch.

Stvárňuje postavu Mikiho Hrica, syna starostu Margecan. V skutočnom živote je tento prešovský rodák Rusínom. Jeho herecké začiatky sú spojené

s Divadlom Alexandra Duchnoviča, odkiaľ sa dostal do Bratislavy. Pre spomínanú komunitnú stránku sa vyjadril: "Musím sa priznať, že keď som

sám so sebou, a to je dosť často, pretože veľa cestujem, veľa krát sa pristihnem pri tom, že dokonca uvažujem, premýšľam po

rusínsky. Skrátka prepnem svoje vnútro do režimu rusínčiny, do jazyka, ktorým so mnou od mala rozprávali rodičia a cítim sa pritom

veľmi fajn."

 

Prečo teda klesá počet Rusínov na Slovensku? "Ja neviem, kde presne došlo k nejakej chybe - poruche v Matrixe, keď si ľudia zrazu

prestali písať rusínsku národnosť. Ale tuším, že je to spôsobené ešte dobou pred revolúciou, keď si nemohli písať rusínsku, ale iba

ukrajinskú národnosť, ako jedinú možnosť. Ľudia vtedy žili v určitých obavách a chaose, ktorý možno u niektorých pretrváva dodnes a

zrejme preto si Rusíni píšu radšej slovenskú národnosť, ako rusínsku. No chcel by som apelovať na všetkých, nech sa nikdy nehanbia

za to, že sú Rusínmi, za to kým a čím sú, pretože to uberá na ich sebaúcte a úcte od iných… Veď ja si neviem ani len predstaviť, žeby

niekto človeka, ktorý si zapíše rusínsku národnosť, mohol považovať za niečo hanlivé. Mne to, naopak, veľa krát pomohlo, keď som od

samého začiatku pôsobenia v mediálnom svete zvýrazňoval mnou hlásaný fakt, že som Rusín."

 

 

Viac si prečítajte na: https://holosy.sk/je-pre-mna-samozrejmostou-napisat-si-pri-scitani-obyvatelstva-rusinsku-narodnost%E2%80%A6

 

Divadlo Alexandra Duchnoviča: https://www.divadload.sk/

 

 

 

 

 


 

Divadlo Alexandra Duchnoviča: https://www.divadload.sk/